Com promocionar la teva casa rural a Facebook

Avui us presentem alguns consells per promocionar els vostres allotjaments rurals a Facebook, la primera xarxa social a Espanya on milions de persones comparteixen les seves vides, comenten i s’informen. Saps aprofitar al màxim aquesta xarxa social? Anem a veure com amb uns senzills passos, podem aconseguir arribar al nostre públic.

Guia per a promocionar una casa rural a facebook

Diferències entre perfil personal i pàgina d’empresa
Quan ens donem d’alta a Facebook, ho fem com a persona (amb un màxim de 5.000 amics). Pel que fa a les pàgines d’empresa, Facebook disposa d’opció “crear nova pàgina”, en la que podem escollir el tipus de negoci que ens interessi; en aquest cas, escollirem establiment local.

Tinc perfil personal, com puc cambiar a pàgina?
Si vas fer un perfil personal pel teu allotjament rural i desitges cambiar a pàgina d’empresa, aquí pots fer el canvi. El nombre de fans serà il·limitat, podeu administrar la pàgina entre diferents persones i estaràs en els resultats de recerca com allotjament rural.

Completa la teva pàgina
Si disposes ja d’una pàgina a Facebook t’hauràs adonat de lo senzill que es incloure imatges i videos en aquesta xarxa. És molt important afegir tota la informació possible, com una bona descripció del teu allotjament rural i l’enllaç a la teva pàgina web. També pots incloure botons a altres xarxes socials instal·lant aplicacions gratuites per Facebook (enllaç en castellà).

La nova biografia
Facebook ha canviat l’aspecte del nostre mur per un disseny de biografia més atractiu, amb l’avantatge de poder destacar les entrades que consideris més interessants. Aquí presentem aquesta Guia oficial per a utilizar la nova interfície de Facebook (enllaç en castellà).

Una de le novetats del nou disseny és la possibilitat d’introduir una imatge de portada. Aquesta imatge pot ser de la nostra casa rural; ha de cridar prou d’atenció, doncs és la primera que veuen els usuaris en la teva pàgina, així que quan més real sigui, molt millor. Si no saps quina foto posar, pots mirar aquesta selecció de dissenys força creatius (enllaç en castellà).

No deixis d’escriure
No volem que et passis el dia connectat, però sí és recomenable escriure amb certa freqüència per a que els usuaris recordin que el teu allotjament rural encara està allà. Tot va en funció de les novetats que pots explicar. No cal escriure molt, però sí oferir contingut que pugui interessar als teus fans. Notícies, novetats de la vostra casa, activitats de l’entorn, ofertes…

Conversa, pregunta i comparteix
Els usuaris no solen seguir pàgines amb molt contingut comercial. Intenta conversar amb ells amb comentaris, per tal de que puguin participar. Pots fer preguntes a l’aire, aviat tindràs respostes. Descobreix com dialogar amb els usuaris amb la Guía per Tenir una Bona Conversa a Facebook (enllaç en castellà).

Ensenya el turisme de la teva zona
Potser hi ha algun esdeveniment o festa al teu entorn, o museu o ruta per visitar. Informa per tal que els teus usuaris ho coneguin, vulguin viatjar a aquest lloc i ho comparteixin amb els seus amics.

Cites, curiositats i consells
A tots ens agraden les grans frases, aquelles que ens fan pensar. Res millor que escriure una cita típica del nostre entorn o bé tradicions i curiositats de la comarca.

Fes que els usuaris es sorprenguin
Molts usuaris a Facebook utilitzen la red per a gaudir de videos i fotografies que siguin destacables. Coneixes alguna foto curiosa o video divertit? Comparteix amb els teus fans, els agradarà.

Saps algun truc més per a donar a conèixer la teva casa rural en aquest mitjà social? Creus que hi ha més coses curioses que ens vols dir? Explica la teva experiència. També pots conversar i participar en la nostra pàgina de Toprural a Facebook.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *