Eines pràctiques per analitzar la teva comunitat a les xarxes socials

Seguim amb els nostres consells sobre turisme rural i xarxes socials per explicar avui com analitzar els resultats en mitjans socials i conèixer l’evolució de la teva comunitat de seguidors en les diferents xarxes. Anem a veure com posar-ho en marxa en uns passos:

1. Familiaritzar-te amb les estadístiques que han incorporat algunes xarxes socials com:

Facebook Insights: Integrat a Facebook, en ell trobaràs informació tant interessant com: (gràfics d’evolució dels teus seguidors, dades demogràfiques, nombre de gràfics d’interaccions…). Decideix quina mètrica és la que més t’interessa. En el nostre cas, tenim en compte l’abast total per veure el grau d’interacció dels usuaris de Facebook amb els nostres continguts (dels amics de les nostres pàgines i els amics dels nostres amics). No oblideu que també és convenient analitzar els resultats dels continguts de les teves pàgines, t’ajudarà a saber quin contingut funciona millor.

YouTube Analytics: Dins el teu canal de Youtube, aquí podràs veure el rendiment dels teus vídeos, les dades demogràfiques dels usuaris, d’on vénen les visites que reprodueixen els vídeos, etc.

2. Twitter no disposa d’eina d’anàlisi integrada, al menys gratuïta. Et suggerim provar amb altres aplicacions que analitzen aquesta xarxa social com:

SocialBro: És una eina molt completa i lliure que recull informació de tots els teus seguidors, i la presenta de forma útil i atractiva. T’animem a provar aquesta aplicació i comprovar totes les dades que et pot oferir: indicadors d’influència, evolució de seguidors, usuaris més actius, les millors hores per posar tweets…

socialbro

Tweetstats: Eina que t’ajuda a conèixer els dies on s’ha publicat més tweets, els usuaris més actius o qui publica amb més freqüència.

Tweetstats

Tweeteffect: Amb aquesta curiosa eina podràs saber quants seguidors guanyes o perds en cada tweet.

TweetEffects

Tweetreach: Una eina que t’ofereix un anàlisi detallat sobre l’abast dels teus tweets i la dimensió de la teva conta de twitter. És de pagament però molt competitiva en preu. Val la pena, especialment si has tingut un esdeveniment important amb presència a twitter i vols un informe detallat.

3. Obrir un fulla de càlcul i configurar la teva plantilla de KPIs (Key Performance Indicators) mitjançant la introducció d’indicadors de seguiment. Aquí tens una taula de KPIs com a exemple. A la secció de columnes, pots incloure la freqüència en la que vols analitzar els teus mitjans socials, i en les files, es poden incloure les dades més rellevants a estudiar. No és una qüestió d’analitzar totes les dades, però sí de seleccionar aquelles que més convinguin.

4. No t’obsessionis amb l’anàlisi, perquè no sempre es consegueixen els mateixos resultats. Hi ha setmanes on els usuaris són més participatius que altres, per tant, dedica uns minuts cada vegada (nosaltres ho fem un cop al mes) per analitzar les teves xarxes socials, però no entris cada dia.

5. Al final d’aquest procés d’anàlisi, és important saber si les interaccions es converteixen en conversions, és a dir, detectar si les interaccions amb la seva comunitat es tradueixen en més visites a la teva pàgina web o a la teva fitxa de Toprural. Per això, disposes de Google Analytics: l’eina web més important que proporciona informació valuosa sobre el trànsit cap a un lloc web, d’on provenen les visites, quant temps estàn en cada pàgina, etc. No cal ser un expert per analitzar les dades, doncs són presentades amb gràfics senzills i entenedors. Aquí tens aquest manual de Google Analytics que t’explica com configurar la conta des de l’inici.

Has utilitzat alguna d’aquestes eines? Són importants les xarxes socials pel teu allotjament rural? Nosaltres utilitzem les que hem esmentat en aquest post i algunes més. Si creus que hi ha alguna que no hi és i val la pena utilitzar, ens ho expliques!

One thought on “Eines pràctiques per analitzar la teva comunitat a les xarxes socials

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *