El turisme rural espanyol accedeix a 245 milions d’usuaris gràcies a Toprural i HomeAway

Des d’avui, els més de 9.000 allotjments rurals espanyols anunciats a Toprural estaràn presents en 21 països de tot el món, com EE.UU., Brasil, Austràlia, Índia, Alemanya o Regne Unit, a través de 23 webs del grup HomeAway i en 12 idiomes diferents.

mapass_cat

La nova iniciativa que ha posat en marxa el grup HomeAway d’anunciar tots els allotjaments de turisme rurals espanyols de Toprural en un total de 23 webs del grup implica l’accés del turisme rural espanyol a 245 milions d’usuaris únics de tot el món(*) que cada any visiten les seves webs. En definitiva, el turisme rural espanyol tindrà una visibilitat internacional enorme, sense precedents, ara que els allotjaments de Toprural estaràn presents en algunes de les webs de lloguer vacacional líders en els seus  respectius països: Alemanya (fewo-direkt.de), França (abritel.fr), i a EE.UU. (vrbo.com), per exemple.

Allotjaments rurals espanyols accessibles a tot el món

En un moment on, per la situació econòmica espanyola actual, la demanda de turisme rural nacional baixa i el sector necessita un increment en ocupació, pernoctacions i viatgers internacionals, el grup HomeAway fa possible que més de 9.000 allotjaments rurals anunciats a Toprural (més del 60% de l’oferta total a Espanya) accedeixin, sense cap cost, a 245 milions de viatgers en tot el món.

Així, en el turisme rural espanyol se li obriràn les portes a altres mercats, més enllà d’Alemanya, Regne Unit, França i Itàlia (països tradicionalment emisors de viatgers rurals a Espanya), com EE.UU., Austràlia, Canadà, països nòrdics i viatgers procedents de mercats emergents d’Amèrica Llatina, com Mèxic o Brasil, i d’Àsia, com Índia, tot un potencial pel turisme rural nacional, tant necessitat de mesures similars que dinamitzin el sector.

Una forma d’atraure al turista estranger

Incloure els allotjaments rurals en totes les webs del grup HomeAway marcarà un abans i un després en la promoció del sector del turisme rural espanyol. Ara, amb la promoció mundial del turisme rural i amb la reserva online disponible a Toprural, viatgers de tot el món podràn reservar una casa rural amb molta facilitat.

A més, el nou projecte suposa una fantàstica notícia per als propietaris d’allotjaments rurals, ja que pel fet d’estar anunciats a Toprural, i sense cap cost, tindràn una important visibilitat internacional. Per a Teresa Dorn, propietària de l’hotel rural El Milano Real situat a Hoyos del Espino (Àvila), “ve en un moment particularment interessant per als propietaris de petits negocis de turisme rural. Fins ara els viatgers que practiquen el turisme rural han estat principalment espanyols (aproximadament un 85%) i aquest mercat ha caigut a tot el país. És molt difícil  promocionar-se en mercats estrangers; ara Toprural ens ho posa fàcil. És la primera notícia positiva pels nostre sector en tot l’any!”, afirma Dorn.

La major oferta mundial d’allotjaments turístics

Des d’un punt de vista estratègic, incloure els allotjaments de Toprural en un total de 23 webs del grup HomeAway és un pas més en el procés d’integració de la companyia en la xarxa del grup líder de lloguer vacacional a nivell mundial, un procés que es va iniciar l’any passat amb la compra de Toprural per part de HomeAway.

Igualment, aquesta integració s’engloba dins de l’interès per part de la companyia d’apropar la gran oferta de turisme rural que hi ha a Espanya a la resta del món, ja que segons afirma Aurelie Lepercq, directora regional del Sud d’Europa de HomeAway, “estem convençuts de l’enorme atractiu que el turisme rural espanyol ofereix al turista estranger. Així, aquesta iniciativa ofereix al turisme rural i als  propietaris dels allotjaments anunciats a Toprural una porta al mercat exterior, i materialitza la oportunitat de HomeAway de brindar als viatgers la major oferta mundial d’allojaments turístics, amb més de 700.000 propietats en 171 països”, ratifica Lepercq.

——————————————————————————————-

(*) Dades agregades d’usuaris únics rebuts per la xarxa de webs del grup Homeaway en els últims dotze mesos (del 31 de març de 2012 al 31 de març de 2013). El resultat anual correspon a la suma dels usuaris únics/mes de les 23 webs analitzades i no exclouen els usuaris únics duplicats (un mateix usuari que visita diferents webs del grup). Usuari únic, segons la definició de Google Analytics.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *