Pros i contres de Pinterest i Instagram

Pinterest o Instagram… o les dues? Si no tens molt clar quina d’aquestes dues plataformes de fotografia has de triar, en aquest post t’expliquem les coses bones i menys bones de cadascuna per a que decideixis la que millor vegis pel teu negoci.

Les dues ofereixen un component visual en les xarxes socials i les pots fer servir per donar a conèixer el teu allotjament gràcies a les imatges més atractives.

Pinterest-VS-Instagram

1- PINTEREST

Aquesta xarxa social presenta un disseny simple, basat en els “Me gusta” de Facebook, però aquí reben el nom de Pins. Pots crear taulers de diferents temes (per exemple, de diferents parts de la casa) i pujar fotos (o pins). També pots seguir altres fotos que t’agradin i “repinear” (semblant a “retuitear”) altres fotos que t’agradin.

Pros de Pinterest

  • Genera tràfic, ja que permet carregar un pin (o imatge), posar un enllaç que condueix a la teva web (tot i que també és cert que hi ha vegades que es perden pel camí).
  • Es pot seguir a grups amb contingut que ens interessi, sense necessitat de tenir “amics”.
  • El poder de la imatge és el punt fort d’aquesta xarxa social: és un aparador perfecte.
  • La informació està classificada i ordenada en taulers, que facilita al client trobar el que necessita ràpidament.

Contres de Pinterest

  • Un 80% dels usuaris són dones. Aquest punt pot ser positiu o negatiu, depèn de quin sigui el nostre públic objectiu.
  • Per aconseguir l’èxit desitjat, les fotografies han de tenir la millor resolució possible, no serveix qualsevol foto.
  • Una altra xarxa social? Quina mandra! segurament que més d’un ha pensat en això. Cal avaluar si val la pena o no entrar, en funció del que un busqui aconseguir.

Exemple

Un exemple clar, i molt bó, és el tauler “Ya me lo olvidé en el #Hotel“ (enllaç en castellà) de la casa rural Lunacandeleda (enllaç en castellà). En ell, Luis (el propietari d’aquest allotjament) va pujant fotos de cadascun dels objectes que els viatgers s’obliden en el seu hotel. Una forma diferent de donar a conèixer el seu allotjament i de connectar amb el client. També ha creat altres taulers on es poden veure fotografies sobre l’entorn o la zona on es troba la casa.

Si vols més informació sobre Pinterest, et recomanem aquest post: “hauria de promoure el meu hotel a Pinterest?“, o fer una ullada als taulers de Toprural a Pinterest (enllaços en castellà).

2- INSTAGRAM

Instagram està pensada per utilitzar-la des del mòbil. Amb aquesta aplicació, podem pujar fotos dels nostres allotjaments d’una manera ràpida i fàcil, i utilitzar els filtres diferents que ofereixen un aspecte “retro” a la nostra fotografia. Només cal crear un usuari, començar a seguir a persones i aconseguir seguidors per a que coneixin les fotos de la teva casa.

Pros d’Intagram

  • Sens dubte, un avantatge és la popularitat d’aquesta xarxa social. A l’agost, va superar en nombre d’usuaris actius a Twitter (enllaç en castellà). Per tant, l’exposició de les nostres fotografies és alta.
  • Amb poc esforç (fer una foto, posar un filtre, un títol i carregar-ho) pots obtenir una àmplia difusió.
  • És molt fàcil acostumar-se al seu ús si ja es controla Twitter, doncs el sistema d’equitatge amb hashtags (#) i mencions amb con @ és el mateix.
  • La foto realitzada es pot compartir a altres xarxes socials, com Facebook, Twitter o Foursquare.
  • És una xarxa social que evoca a les emocions, a la intimitat, a més de fidelitzar i estar exposats a una gran audiència.
  • És una bona eina per a que els nostres clients comparteixin el nostre allotjament.

Contres d’Instagram

  • No disposa de pàgina web per controlar i gestionar les nostres fotos. Està feta per mòbils.
  • No es poden controlar els comentaris que fem o ens fan.
  • Les fotos que publiquem a Instagram poden ser utilitzades amb fins publicitaris sense necessitat de consentiment.

Exemple

En aquest cas, el millor és crear un usuari d’Instagram (personal, en primer lloc, per veure què et sembla i com l’utilitzes) i explorar els usuaris que et suggereix Instagram i els amics que afegiu. Com per exemple, un restaurant a Nueva York va crear el hashtag #ComodoMenu en aquesta xarxa social per a que els clients publiquessin fotos de cadascun dels plats, una manera original de treure profit a Instagram. I, per a més informació, et recomanem aquest post: “¿Por qué hacer negocio con Instagram?” (enllaç en castellà).

Ara, deixem a la vostres mans quina de les dues o les dues xarxes socials voleu utilitzar. Hi ha moltes possibilitats, moltes xarxes socials, i és complicat estar en totes. Esperem que aquest post t’ajudi en la teva decisió. Ens expliques la teva experiència amb Pinterest i amb Instagram?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *