Què hi ha de nou, Facebook?

Facebook està canviant constantment. El seu creador, Mark Zuckerberg, actualitza i renova el servei per a rentabilitzar aquesta xarxa social que ja engloba més de mil milions d’usuaris. És, sens dubte, un dels millors canals per a promoure i difondre el teu allotjament.

Facebook

Dedicarem diferents posts a Facebook, a les seves novetats i com aplicar-les en les nostres pròpies pàgines de fans. Per començar, cal conèixer els canvis que Facebook ha aplicat a les pàgines de fans. Anem per parts:

1. EdgeRank. El famós EdgeRank és un algorisme que determina quines publicacions es mostren a cada usuari al seu mur de notícies (o feed) i en quina posició, decidint què és el més interessant per a cada usuari en cada moment. Es basa en tres constants:

  • Afinitat (entre l’usuari i el creador del contingut), que té en compte, entre d’altres coses, el grau d’interacció de l’usuari amb la pàgina.
  • Rellevància (o pes) del contingut publicat, en funció dels “me gusta”, comentaris o nombre de vegades compartit. Normalment, les publicacions amb més pes són les fotos, seguides dels links i de les seves actualitzacions de text.
  • Temps de vida de la publicació: Quan augmenta el temps, disminueix la importància d’aquest contingut.

Per comprovar l’EdgeRank de la teva pàgina, t’aconsellem mirar EdgeRank Checker, eina de monitorització que ens permet saber la puntuació que utilitzem. Té un inconvenient, i és que per conèixer les dades completes de les publicacions que funcionen millor, les hores, el contingut que ens porta un feedback negatiu (enllaç en castellà) o poder seguir les seves recomanacions, hem de pagar.

Us recomanem aquest post sobre el funcionament d’EdgeRank (enllaç en castellà) i aquest altre sobre les actualitzacions amb major impacte (enllaç en castellà).

2. Gràph Search. Una altra de les grans novetats de la xarxa social que es va anunciar a principis de 2013 és l’implantació de Graph Search en tots els perfils (actualment a Espanya no està disponible per a tots, però arribarà).

És el tercer pilar de la xarxa social, acompanyant al Timeline (les publicacions en la teva pròpia pàgina) i el Newsfeed (últimes notícies dels teus contactes i les pàgines a les que segueixes). Però, què és Graph Search?

És una eina que ens facilitarà la recerca de persones, llocs, interessos i fotos utilitzant la cerca semàntica. Aquesta eina serà molt útil pels allotjaments, ja que buscant per foto, llocs o interessos (activitats que es puguim realitzar a prop o a la vostra casa), els viatgers poden aterrar a la teva pàgina amb un clic. I viceversa, podeu trobar clients potencials buscant, per exemple, “persones que practiquen senderisme”.

Si vols més informació, no et perdis aquest post sobre el funcionament de Graph Search (enllaç en castellà).

3. Canvi en les normes de Facebook. Des que el perfil de les pàgines de Facebook va canviar, també ho han fet algunes normes sobre les imatges que publiquem i que utilitzem com a portada. Et resumim el més important sobre imatges de portada:

  • No poden tenir informació sobre premis o concursos, ha de ser una imatge que inspiri, per descriure el que fem, però que no fomenti la promoció.
  • Tampoc pot tenir dades de contacte ni referències a “Me gusta” o “Compartir”.
  • Des del passat mes de desembre aquesta imatge no pot, a més a més, tenir més del 20% de text.

Si voleu saber més, podeu llegir aquest article sobre el canvi en les regles de Facebook (enllaç en castellà) o aquest altre sobre les mesures de les imatges en totes les xarxes socials (enllaç en castellà).

Si vols saber més coses, no et preocupis, en posts successius t’explicarem més secrets per la teva pàgina de fans, com fer un concurs, com promoure un post o com publicar un anunci. I, si tens un consell, també ens el pots comentar.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *