Toprural als mitjans de comunicació 2008

Ha arribat el moment de revisar els resultats obtinguts per Toprural en els mitjans de comunicació al 2008, tal i com ja vàrem fer per primer cop l’any passat (enllaç en castellà).

Fa 2 anys que comuniquem proactivament amb els mitjans i des de llavors, la nostra presència ha augmentat i millorat, tant en els mitjans de comunicació espanyols com en els extrangers.

En el cas d’Espanya, l’any 2008 els mitjans van difondre un total de 1.031 notícies davant les 319 de 2007: això suposa 712 notícies més que l’any anterior (un creixement del 179%). En la seva majoria han estat notícies generades per Toprural, tot i que també hi ha notícies on Toprural ha estat mencionat en un context més ampli.

La varietat de mitjans que han cobert notícies sobre Toprural és molt extensa. Tot i que és impossible citar-los a tots, a continuació anomeno alguns exemples que representen, en termes generals, les informacions que vam difondre l’any passat:

  • Blogs: desenes d’articles en blogs
  • Premsa online: centenars d’articles
  • Diaris gratuïts: Metro (175 KB), Diario Qué (162 KB), etc.
  • Diaris nacionals: El País, ABC (225 KB), La Razón (192 KB), etc.
  • Diaris regionals: Deia (328 KB), El Periodico de Catalunya (171 KB), La Voz de Galicia (213 KB), etc.
  • Diaris econòmics: Expansión (247 KB), Cinco Días (208 KB), El Economista (301 KB), etc.
  • Revistes: Woman (241 KB), Diez Minutos (129 KB), Clara (230 KB), National Geographic (356 KB), etc.
  • Suplements: El País Semanal (304 KB), etc.
  • Televisió: TVE1-TD2, TVE2-Agrosfera, ETB2-Pásalo, Canal Sur, etc.
  • Els temes han estat molt variats: comparativa regional del nombre d’allotjaments per km2 i habitants, ocupació en dates assenyalades, Radiografia del viatger rural 2008, Radiografia del propietari rural 2008 (enllaç en castellà), evolució del sector, decàleg del viatger rural, Targetes Regal Toprural o nomenaments, per citar-ne alguns.

    Totes les accions de comunicació que hem emprès i que emprendrem en el futur tenen com a objectiu reforçar el lideratge de Toprural en el turisme rural, al mateix temps que donem més protagonisme al turisme rural a Espanya (tractant de ser fidels al nostre lema: “promocionem el turisme rural”).

    En l’any 2009 des de l’equip de Comunicació de Toprural tractarem de millorar la quantitat, i especialment, la calitat de les informacions i encararem nous reptes, com el llançament de la campanya de comunicació de Toprural a Itàlia.

    Per acabar, m’agradaria mostrar el meu agraïment a tot l’equip de Toprural pel seu suport diari, així com a la nostra agència a Espanya, Sentido Común Comunicación, pel seu excel·lent treball. I com no, agrair especialment l’ajuda de molts propietaris que han col·laborat amb nosaltres per a facilitar-nos fotografies de calitat per als periodistes. Esperem poder comptar amb noves col·laboracions que donin més visibilitat als allotjaments associats a Toprural.

    Més informació:

  • Toprural en la premsa RSS (en castellà)
  • Toprural a TV RSS (en castellà)
  • Notes de premsa Toprural RSS (en castellà)
  • Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *