La nova Agència Catalana de Turisme

A partir de l’1 de gener de 2010 entrarà en funcionament la nova Agència Catalana de Turisme en substitució de l’actual consorci de Turisme de Catalunya. Aquest canvi, neix arran d’una llei aprovada a la Generalitat al novembre de 2007 i preveu la participació i col·laboració entre el sector públic i privat en la promoció de la marca Catalunya.

Agència Catalana de Turisme

L’Agència Catalana de Turisme tindrà com a objectiu “dotar el sector turístic d’un instrument de promoció més eficaç, que contribueixi a promocionar Catalunya com a destinació turística de referència internacional“, segons ha informat la conselleria d’Innovació, Universitats i Empresa.

El Consell de Direcció en serà el màxim organ col·legiat del nou organisme i estarà format tant pel sector públic com pel sector privat. En aquest cas, caldrà fer una aportació econòmica que certament ha creat polèmica dins el sector privat.

Entre les principals funcions de l’agència destaquen: la promoció de l’activitat turística de Catalunya; i fomentar la comercialització de productes i serveis turístics que fomentin l’equilibri territorial, la diversificació de l’oferta, la desestacionalització de la demanda i la identitat cultural, en col·laboració amb el sector privat.


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *